сряда, 9 февруари 2022 г.

Дали и философите, провъзгласени за велики, понякога не дърдорят пълни глупости?

... Новият брой на списание ИДЕИ ще бъде украсен с портрета на Жан-Пол Сартр. (Независимо че е бил комунист и поклонник на Сталин, му оказвам тази чест - аз съм човек, който не робува на политическите си убеждения и може да признае личността дори на политическите си противници, да не говорим за философските такива, а Сартр, въпреки близостта между нас, ми е и такъв противник, той ми е повлиял двуяко, и ме е привлякъл към някои свои идеи, но и ме е отблъснал от други. Прочее, разбирам, че личността е нещо широко и дълбоко, аз нея най-вече ценя, ето, въпреки всичко уважавам Сартр, независимо от това че е допуснал тази толкова непростима грешка - да се подведе по тази толкова грозна илюзия, именно комунизмът...) Кои от горните мисли на Сартр заслужават да бъдат поставени на задната корица на хартиеното издание на списание ИДЕИ? Понеже не мога да сложа всичките (а има и още много други, които ги няма тук, но заслужават да получат тази висока чест; тъй че ако знаете такива, моля, предложете ги!), ще се наложи да направя строг подбор, ето, помагайте. Както е известно, всеки брой на списанието на предната корица съдържа портрет на велик философ, а пък на задната корица слагам някои от неговите най-добри, най-велики, най-мъдри, най-сполучливи, неговите "крилати", така да се рече, мисли. Но това е само една страничка и не може да се сложат кой знае колко цитати. Винаги съм твърде затруднен да направя този подбор и затова ви предлагам да ми помогнете. Ще ви бъда благодарен ако откликнете. Знаете, ценя вашето мнение и особено прозрението ви. (Прочети ЦЯЛАТА ПУБЛИКАЦИЯ)

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Всички досега излезли книжки на списание ИДЕИ