понеделник, 4 март 2024 г.

Какво следва да бъде училището на бъдещето - и каква е ролята на учителя в него?

  

Авторите на тази забележителна статия, която възприемам и оценявам за нещо като творческо завещание (въпреки че те през годините са написали и много други твърде поучителни статии за образованието и не само за него, които философското списание ИДЕИ има честта да публикува за първи път!) на тия двама толкова талантливи и изявени учители; те, прочее, са най-добрите учители, които имам щастието да познавам - и от които научих, бидейки също учител, твърде много (за което тук си позволявам да им благодаря от сърце!)...


ЗА КОМПЕТЕНТНОСТТА НА „ТЕСТОВЕТЕ НА PISA

Иванка и Жак Асса

Имало е нявга...“ почват приказките, но ние искаме така да започнем истинските си спомени. Така че „нявга“ през 1962 г. в Пловдив се откри нов „техикум“ (днес вече се говори да се върне това подходящо наименование, което се замени с ПГЕЕ). В този нов техникум постъпихме на работа и ние също „съвсем новички“ (директорът тогава беше само 3-4 години по-голям от нас). Със самочувствието на новаците, още от началото решихме „че нещо не е така, както трябва (както пееше по онова време Владимир Висоцки). И... започнахме да търсим какво се пише за училището по света (по-късно, когато натрупахме опит, прописахме и ние). Оказа се, че по света са търсили отдавна как да се подобри средното и висшето образование, т.е. това което се „предъвква“ днес е „всичко ново е добре забравено старо“ (както е според Библията). (Прочети ЦЯЛАТА СТАТИЯ)

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Всички досега излезли книжки на списание ИДЕИ