Списание ИДЕИ вече е по книжарниците. Засега може да се намери в книжарниците в (и около) големите университети, в библиотеките на големите градове, а също може да се поръча директно от редакцията (КОНТАКТИ). А ето сега и първия отзив от читател, който вече е успял да се добере до книжното издание; получих го днес на имейла си; заповядайте да се запознаете с това твърде интересно мнение:
РАЗМИСЛИ, ПРЕДИЗВИКАНИ ОТ ПУБЛИКАЦИЯТА НА г-н ГРИГОР ГЕОРГИЕВ “Да, мързеливи сме: но за сметка на това сме много умни!”
Защо всички се опитват да вкарат хората в калъп. Мързелив, работлив, глупав, умен… Защо нашето общество не започне да открива индивидуалността на всеки и да му даде възможност да се изяви в това, което най-умее?
Уникалността на човека се състои в това, че е оригинал. Всеки е цяла вселена и енергийно, и духовно, и физически.
Когато започнем да виждаме до себе си всяка отделна личност, тогава ще се възцари балансът. Но естествено 50 години соц-комунизъм не могат да се премахнат с магическа пръчка. В главите на живеещите през тези години бе насаждана уравниловката. Уравниловка във всичко. Това усредняване води до израждане на нацията. Ще попитате защо? Ами ето защо... Внимавайте добре:
В даден колектив пристига добре възхитан, високо образован и квалифициран човек. Той може да издърпа интелектуално и професионално хората около себе си, но има едно голямо НО! Колективът си има части – една част са интелектуалци, втора – трудолюбиви, трета – мързеливи, четвърта – смес от първите две, пета – смесица от първата и третата и т.н. Като се вземе предвид и повелята на обществото за усредняване, какъв извод можем да си направим?
Този новодошлия ще гледаме да му смъкнем нивото – като го прикрепим към най-некадърните (все някой трябва да работи) и зависи от човека:
1.Той може да отстоява себе си и да си навлече гнева на всички;
2.Може да започне да ги превъзпитава,което ще доведе пак до всеобщ гняв;
3.Може да си кюта (т.е. да си трае) – да си взема заплатата и да се развива самостоятелно ако може, защото в този слчай неговата заплата ще е най-ниската.
4.Да започне да прави компромиси, за да има що годе растеж, но така започва да предава себе си.
5.Да се предаде и всичко да му стане безразлично.
6.Да се впиша в колектива, т.е. пак да е в свой ущръб и т.н., и т.н…
А ето как би изглеждала същата ситуация ако в обществото се знае, че всеки трябва да прави това, което най-умее – и да получава за него достойно заплащане. Трябва обществото да се научи още в ранна детска възраст да определя какво е заложено във всеки.
Образованието трябва така да е устроено, че на всеки етап да може детето да преминава в сфера на обучение,което е за него. Защо е необходимо всички да са с висше образование? – това е най-голямото престъпление, което комунистите направиха през 80 години у нас (задължително средно образование ).
Такъв закон може да създаде само незряло общество или общество, в което управляващите не са подходящи. Потъпкани са правата на човека. Всеки е индивидуалност – умствените възможности са различни защото паметта на всеки индивид е устроена по различен начин и никой (освен малоумник) не може да иска да се получи велик учен от човек с възможности примерно за работа на полето (елементарни дейности изискващи първа сигнална система). Просто няма как да го накарате да стане велик математик например. Вие може да му дадете диплом за такъв и да го направите учител,преподавател и дори професор, но неговата работа ще направи само поразии. Защото човек, който не знае и не може няма как да предаде знанията и опита си на другите, по простата причина, че няма такива. Ето това става в нашето общество и затова обществото е такова.
Пилеят се пари на вятъра, а можещите хора са оставени сами да се “спасяват”.
В нормалните държави се лансират можещите (те и затова са нормални държави).
Нека да се запитаме защо просперират големите компании като “Дженерал Мотърс” или “Форд” например?
Отговорът е: защото хората наемат можещи и знаещи специалисти и работници, а не дипломирани некадърници или още по-лошо “наши хора”.
Никой уважаващ се собственик на голяма компания не я оставя в ръцете на свой наследник ако той няма качествата да я управлява, а си наема човек, можещ да прави това.
Ще попитате – а наследника? Е, на наследника му се осигурява рента за да не пречи.
Май ще преуспеем ако разберем всичко това. Т.е. да оставим всеки да ходи на училище до тогава, докато иска. Така който не може или не иска ще си остане с 5,6 или 8 клас. Като иска ще стигне до 12, а който може да получи диплома от Университет.
По този начин всеки си отива на мястото – мързеливият също! Защото не мога да се съглася, че мързеливят е умен. Той ако е учен – няма да е мързелив, защото най-трудният процес е процесът на МИСЛЕНЕТО, а без него няма как човек да бъде УМЕН. Може да бъде ХИТЪР, ДАЛАВЕРАДЖИЯ, МОШЕННИК и т.н. , но не и УМЕН.
Автор: Светлана Рашкова
РАЗМИСЛИ, ПРЕДИЗВИКАНИ ОТ ПУБЛИКАЦИЯТА НА г-н ГРИГОР ГЕОРГИЕВ “Да, мързеливи сме: но за сметка на това сме много умни!”
Защо всички се опитват да вкарат хората в калъп. Мързелив, работлив, глупав, умен… Защо нашето общество не започне да открива индивидуалността на всеки и да му даде възможност да се изяви в това, което най-умее?
Уникалността на човека се състои в това, че е оригинал. Всеки е цяла вселена и енергийно, и духовно, и физически.
Когато започнем да виждаме до себе си всяка отделна личност, тогава ще се възцари балансът. Но естествено 50 години соц-комунизъм не могат да се премахнат с магическа пръчка. В главите на живеещите през тези години бе насаждана уравниловката. Уравниловка във всичко. Това усредняване води до израждане на нацията. Ще попитате защо? Ами ето защо... Внимавайте добре:
В даден колектив пристига добре възхитан, високо образован и квалифициран човек. Той може да издърпа интелектуално и професионално хората около себе си, но има едно голямо НО! Колективът си има части – една част са интелектуалци, втора – трудолюбиви, трета – мързеливи, четвърта – смес от първите две, пета – смесица от първата и третата и т.н. Като се вземе предвид и повелята на обществото за усредняване, какъв извод можем да си направим?
Този новодошлия ще гледаме да му смъкнем нивото – като го прикрепим към най-некадърните (все някой трябва да работи) и зависи от човека:
1.Той може да отстоява себе си и да си навлече гнева на всички;
2.Може да започне да ги превъзпитава,което ще доведе пак до всеобщ гняв;
3.Може да си кюта (т.е. да си трае) – да си взема заплатата и да се развива самостоятелно ако може, защото в този слчай неговата заплата ще е най-ниската.
4.Да започне да прави компромиси, за да има що годе растеж, но така започва да предава себе си.
5.Да се предаде и всичко да му стане безразлично.
6.Да се впиша в колектива, т.е. пак да е в свой ущръб и т.н., и т.н…
А ето как би изглеждала същата ситуация ако в обществото се знае, че всеки трябва да прави това, което най-умее – и да получава за него достойно заплащане. Трябва обществото да се научи още в ранна детска възраст да определя какво е заложено във всеки.
Образованието трябва така да е устроено, че на всеки етап да може детето да преминава в сфера на обучение,което е за него. Защо е необходимо всички да са с висше образование? – това е най-голямото престъпление, което комунистите направиха през 80 години у нас (задължително средно образование ).
Такъв закон може да създаде само незряло общество или общество, в което управляващите не са подходящи. Потъпкани са правата на човека. Всеки е индивидуалност – умствените възможности са различни защото паметта на всеки индивид е устроена по различен начин и никой (освен малоумник) не може да иска да се получи велик учен от човек с възможности примерно за работа на полето (елементарни дейности изискващи първа сигнална система). Просто няма как да го накарате да стане велик математик например. Вие може да му дадете диплом за такъв и да го направите учител,преподавател и дори професор, но неговата работа ще направи само поразии. Защото човек, който не знае и не може няма как да предаде знанията и опита си на другите, по простата причина, че няма такива. Ето това става в нашето общество и затова обществото е такова.
Пилеят се пари на вятъра, а можещите хора са оставени сами да се “спасяват”.
В нормалните държави се лансират можещите (те и затова са нормални държави).
Нека да се запитаме защо просперират големите компании като “Дженерал Мотърс” или “Форд” например?
Отговорът е: защото хората наемат можещи и знаещи специалисти и работници, а не дипломирани некадърници или още по-лошо “наши хора”.
Никой уважаващ се собственик на голяма компания не я оставя в ръцете на свой наследник ако той няма качествата да я управлява, а си наема човек, можещ да прави това.
Ще попитате – а наследника? Е, на наследника му се осигурява рента за да не пречи.
Май ще преуспеем ако разберем всичко това. Т.е. да оставим всеки да ходи на училище до тогава, докато иска. Така който не може или не иска ще си остане с 5,6 или 8 клас. Като иска ще стигне до 12, а който може да получи диплома от Университет.
По този начин всеки си отива на мястото – мързеливият също! Защото не мога да се съглася, че мързеливят е умен. Той ако е учен – няма да е мързелив, защото най-трудният процес е процесът на МИСЛЕНЕТО, а без него няма как човек да бъде УМЕН. Може да бъде ХИТЪР, ДАЛАВЕРАДЖИЯ, МОШЕННИК и т.н. , но не и УМЕН.
Автор: Светлана Рашкова
Няма коментари:
Публикуване на коментар