събота, 7 април 2012 г.

В пустинята на бездуховността, в каквато се е превърнала България, поникна прекрасно духовно цвете - списание ИДЕИ

Новата корица на новия брой на списание ИДЕИ, т.е. изображението на самата корица, е пред вас. Да, решихме да пробваме друг изглед, да експериментираме, та да открием най-подходящата и оригинална корица. Основният фон (досега черен), както забелязвате, е променен и вече е бял; корицата е лакирана, на мен ми изглежда много симпатична. Другата промяна е, че намалихме формата; сега списанието няма да е с толкова големи страници, а текстът няма да е в колонки; с новия формат ми се струва, че списанието е изключително удобно за ползване, за четене, а пък и за носене, когато човек е на път и е взел със себе си любимото списание. За момента списанието е в София, в книжната борса, в офиса на издателство ИЗТОК-ЗАПАД (а по-старите книжки са в офиса на издателство ДИЛОК).

Аз в Пловдив получих по пощата само две книжки, за да го разгледам; радостен съм, че за момента не откривам грешки и други дефекти; станал съм перфекционист в издаването и много се ядосвам ако нещо не е както трябва да бъде. Искам да уведомя ония, които очакват да получат списанието от мен, че и това ще стане, но първо да изляза от болницата, след това да мога да отида до София и да получа част от тиража, за да го докарам в Пловдив, откъдето ще го разпратя в различните кътчета на страната, където списанието има своите приятели.

Приемат се поръчки за новата книжка на списанието и по интернет, на моя имейл или на страницата ми във Фейсбук. Проблемът е, че ако се изпрати списанието по пощата с т.н. "наложен платеж" се плаща на пощите такса за записа, която почти е равна на цената на списанието. Тоест, е икономически неефективно да се използва тази възможност. По тази причина за момента възприех следния вариант: след като си разменим адресите с оня човек, който иска да си купи списанието, той ми праща в пощенски плик (като "препоръчано писмо") 4 лева, а пък аз му пращам книжката на списанието. Иначе коричната цена на списанието е 5 лева, но тук се прави отстъпка от 1 лев заради разхода, който читателят ще има, за да изпрати в препоръчано писмо парите.

Това е 8-мата поред книжка на списанието, като прибавим към тях двете приложения, които вече издадохме, книжките общо стават 10 (десет). Това е повод за празник, за нещо като юбилей. На мен ми стига само съзнанието, че правим нещо полезно; прочее, радващо е също, че в тази книжка на списанието има публикувани няколко текста от млади хора, които имат влечение към философията, влечение към духовното; знае се, че на мен ми се иска в един момент списанието да стане тяхно, тъй като идеята му е то да подпомага тяхното личностно и ценностно развитие и укрепване.

Обмисляме нещо като представяне на списанието в София. Та белким медиите го забележат. Те до този момент стоически понасят изкушението да обелят една дума за списанието и мълчат като... мумии. Аз по-явна и в същото време по-категорична демонстрация на някаква сякаш инстинктивна неприязън към духовното от българските медиите и от техните "жреци", именно редактори, водещи журналисти и пр., не мога да си представя изобщо.

Което е безкрайно показателно. И което именно говори за това, че списанието ни е толкова актуално и необходимо: в пустинята на бездуховността, в каквато се е превърнала България, поникна едно свежо и красиво духовно цвете - списание ИДЕИ. Е, пустинята се опитва да го задуши със сушата и безводието си, но засега цветето не увяхва. И не умира. Предполагам, че по тази причина пустинята е крайно озадачена...


Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров ЕРОТИКА И СВОБОДА (с подзаглавие Практическа психология на пола, секса и любовта), 8.00 ЛВ., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-332-0, 168 стр. Една книга, създадена с цел да облекчи разбирането от младите хора на най-значими за живота проблеми, по които сме длъжни да имаме цялата достижима яснота. Всеки трябва да достигне до своята лична истина, без която трудно се живее, без която животът ни се превръща в абсурд.

Книгата ЕРОТИКА И СВОБОДА е написана за тия, които живеят с духа на новото, на завърналия се при себе си човешки живот и на свободата.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Всички досега излезли книжки на списание ИДЕИ