събота, 14 септември 2013 г.

В Киев е открита изложба на мои книги и на всички досега излезли броеве на списание ИДЕИ



Току-що получих писмо от моите приятели от Украйна, което съдържа хубави новини: екземплярите от двата броя на сп. ИДЕИ вече са пристигнали в Киев, отзивите за тяхното полиграфическо оформление са чудесни, възприемат ги като красиви, пишат също, че в сградата на Института по философия към Националната академия на науките на Украйна е открита изложба на моите книги и също така на всичко броеве на списание ИДЕИ, които аз преди време им изпратих, а най-хубавата новина е, че списъкът на редколегията на международното издание на списанието се е попълнил с имената на колеги-философи от Чехия, от САЩ и от Япония; ето, прочее, въпросното писмо от Киев, което получих, както и моя отговор до философа Константин Райда:

Здравствуйте, дорогой Ангел! Сегодня Сергей забрал на почте посылку с "Приложением" и успел выдать восьмерым авторам их экземпляры, а также раздал кое-что членам редакционной коллегии, заместителям директора (Колодному и Ковадло) и в билиотеку. Директор пока в командировке. Реакция очень положительная. Говорят что журналы очень красивые! Я еще пока не видел.

Я Вам не писал раньше, директор Института М. В. Попович распорядился сделать выставку в библиотеке Института тех Ваших работ и журналов, которые Вы так любезно нам прислали. Так что теперь в Институте философии открыта персональная выставка работ болгарского философа Ангела Иванова Грънчарова.

В редколлегии журнала дали согласие работать, кроме чешского доктора Милана Луптака, доктор философии из США Мишель Панчук и профессор из Японии Кеньо Масугата. Так что перед регистрацией в наукометрических базах нам, думаю, нужно еще выпустить один два номера с обновленной международной коалицией.

Сотрудники сектора восточной философии нашего Института готовят в болгарский номер, посвященный восточной философии, свои переводы и комментарии к ним. Такие новости.

С уважением, Ваш К.Р.

Здравствуйте, дорогой Константин,

Спасибо за письмо и за новости, я очень рад, что экземпляры августовского номера журнала ИДЕИ, вместе с экземпляры международного научно-теоретическото приложения (сентьябрского номера), которые я вам послал, уже приехали в Киеве и уже в ваших руках; мне очень приятно, что в Института философии Украины открита выставка моих книг и также всех номеров журнала ИДЕИ; не ожидал такое признание, спасибо, очень тронутый. Также очень рад, что в редколегии журнала ИДЕИ вошли философы из Чехии, США и Японии, спасибо Вам за ету инициативу. Благодаря Вам журнал начал вырастать и находить свое место в одной более космополитной философской жизни, как и надо быть. Я только рад этому!

У меня в последнее время много проблем, мне даже Вам стыдно говорить: одна административная особа дала меня в суд за "обиду" в одной моей философской книге, представляете?! Теперь меня будут судить, это глупости, но у нас, в современной болгарской жизни, много абсурдности, много чудачеств. Такова, как говарят, жизнь. Вообще у нас интересно жить! И так как это представляет акция против свободы слова и право выражатся, я готов дать свою битву, мне неудобно сказать, но я себя чувствую в ситуацию, родственную той, в который оказался в свое время Сократ. Я в некотором смысле горжусь этим, хотя эту честь не совсем заслужил. Но некоторые люди меня, повидимоу, надценили. Да, вот, теперь и меня тоже будут судить! Правда, что не хотят (пока еще) смертный приговор, но требуют с меня обезщетения (денежную компенсацию). Вот такие дела. У нас денег, кажется, главное, у нас полностью материалистическая страна и держава. Глупости сколько хочешь у нас.

Простите, что сказал Вам это, но оно меня волнует в последнее время. Ничего, это пустяки.

Желая всего Вам доброго, Вам и Ваших самых близких людей!

С уважением, Ваш Ангел Г.

Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров СТРАСТИТЕ И БЕСОВЕТЕ БЪЛГАРСКИ (с подзаглавие Кратка психологическа история на съвременна България), изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2008 г., 320 стр. Хронология и феноменология на случилото се след 1989 година, както и вникване във факторите, които определят нашата национална съдба. Книга за нашите лутания по пътищата на свободата, за раждането и пътя на младата българска демокрация, за това какви сме ние, съвременните българи, книга за пропилените ни шансове и за покрусените ни надежди.

Но това е една въпреки всичко оптимистична книга, която ни казва, че от нас, гражданите, зависи всичко: ако сме мизерни духом, няма как и да не живеем в бедност. От нашите ценности зависи съществуването, живота ни. Духовната безпътица поражда историческите, пък и сегашните ни нещастия. А растежът на нашите сили - и като индивиди, и като нация - тръгва от освобождаването на съзнанията ни от ония коварни скрупули и дефекти, заради които толкова сме си патили - и за които сме платили тежка цена.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Всички досега излезли книжки на списание ИДЕИ