Пряк път до всички досега излезли броеве (пълен архив на онлайн-изданието):

ИДЕИ, кн. 1, година I, 2009 ИДЕИ, кн. 1(2), февр. 2010 г. ИДЕИ, кн. 2(3), май 2010 г. ИДЕИ, бр. 3(4), окт. 2010 г. ИДЕИ, бр. 1(5), март 2011 г. ИДЕИ, бр. 2(6), юли 2011 г., ИДЕИ, кн. 3(7) от ноем. 2011 г., ИДЕИ, кн. 1(8), април 2012 г., ИДЕИ, бр. 2(9), август 2012 г., ИДЕИ, бр. 3(10), дек. 2012 г., ИДЕИ, бр. 1(11), март 2013 г., ИДЕИ, бр. 2(12), август 2013 г., ИДЕИ, бр. 3(13), септ. 2013 г., ИДЕИ, бр. 4(14), дек. 2013 г., ИДЕИ, бр. 5(15), дек. 2013 г. ИДЕИ, бр. 1 (16), Април 2014 г. ИДЕИ - прил., бр. 1(3), Април 2014 г., ИДЕИ, бр. 2 (17), Авг. 2014 г., ИДЕИ, бр. 3 (18), Дек. 2014 г., ИДЕИ, бр. 2(4), 2014 г. межд. изд., ИДЕИ, бр. 1 (19), Април 2015 г., ИДЕИ, бр. 2 (20), Август 2015 г., ИДЕИ, бр. 3 (21), Дек. 2015 г., ИДЕИ, бр. 1/2 (5), 2015 г., межд. изд., ИДЕИ, бр. 1 (22), Април 2016 г., ИДЕИ, бр. 2 (23), Август 2016 г., ИДЕИ, бр. 1/2 (7/8), 2016 г., межд. изд., ИДЕИ, бр. 3 (24), Дек. 2016 г., ИДЕИ, бр. 1/2 (9/10), 2017 г., межд. изд., ИДЕИ, бр. 1 (25), Май 2017 г.,

събота, 14 септември 2013 г.

В Киев е открита изложба на мои книги и на всички досега излезли броеве на списание ИДЕИ



Току-що получих писмо от моите приятели от Украйна, което съдържа хубави новини: екземплярите от двата броя на сп. ИДЕИ вече са пристигнали в Киев, отзивите за тяхното полиграфическо оформление са чудесни, възприемат ги като красиви, пишат също, че в сградата на Института по философия към Националната академия на науките на Украйна е открита изложба на моите книги и също така на всичко броеве на списание ИДЕИ, които аз преди време им изпратих, а най-хубавата новина е, че списъкът на редколегията на международното издание на списанието се е попълнил с имената на колеги-философи от Чехия, от САЩ и от Япония; ето, прочее, въпросното писмо от Киев, което получих, както и моя отговор до философа Константин Райда:

Здравствуйте, дорогой Ангел! Сегодня Сергей забрал на почте посылку с "Приложением" и успел выдать восьмерым авторам их экземпляры, а также раздал кое-что членам редакционной коллегии, заместителям директора (Колодному и Ковадло) и в билиотеку. Директор пока в командировке. Реакция очень положительная. Говорят что журналы очень красивые! Я еще пока не видел.

Я Вам не писал раньше, директор Института М. В. Попович распорядился сделать выставку в библиотеке Института тех Ваших работ и журналов, которые Вы так любезно нам прислали. Так что теперь в Институте философии открыта персональная выставка работ болгарского философа Ангела Иванова Грънчарова.

В редколлегии журнала дали согласие работать, кроме чешского доктора Милана Луптака, доктор философии из США Мишель Панчук и профессор из Японии Кеньо Масугата. Так что перед регистрацией в наукометрических базах нам, думаю, нужно еще выпустить один два номера с обновленной международной коалицией.

Сотрудники сектора восточной философии нашего Института готовят в болгарский номер, посвященный восточной философии, свои переводы и комментарии к ним. Такие новости.

С уважением, Ваш К.Р.

Здравствуйте, дорогой Константин,

Спасибо за письмо и за новости, я очень рад, что экземпляры августовского номера журнала ИДЕИ, вместе с экземпляры международного научно-теоретическото приложения (сентьябрского номера), которые я вам послал, уже приехали в Киеве и уже в ваших руках; мне очень приятно, что в Института философии Украины открита выставка моих книг и также всех номеров журнала ИДЕИ; не ожидал такое признание, спасибо, очень тронутый. Также очень рад, что в редколегии журнала ИДЕИ вошли философы из Чехии, США и Японии, спасибо Вам за ету инициативу. Благодаря Вам журнал начал вырастать и находить свое место в одной более космополитной философской жизни, как и надо быть. Я только рад этому!

У меня в последнее время много проблем, мне даже Вам стыдно говорить: одна административная особа дала меня в суд за "обиду" в одной моей философской книге, представляете?! Теперь меня будут судить, это глупости, но у нас, в современной болгарской жизни, много абсурдности, много чудачеств. Такова, как говарят, жизнь. Вообще у нас интересно жить! И так как это представляет акция против свободы слова и право выражатся, я готов дать свою битву, мне неудобно сказать, но я себя чувствую в ситуацию, родственную той, в который оказался в свое время Сократ. Я в некотором смысле горжусь этим, хотя эту честь не совсем заслужил. Но некоторые люди меня, повидимоу, надценили. Да, вот, теперь и меня тоже будут судить! Правда, что не хотят (пока еще) смертный приговор, но требуют с меня обезщетения (денежную компенсацию). Вот такие дела. У нас денег, кажется, главное, у нас полностью материалистическая страна и держава. Глупости сколько хочешь у нас.

Простите, что сказал Вам это, но оно меня волнует в последнее время. Ничего, это пустяки.

Желая всего Вам доброго, Вам и Ваших самых близких людей!

С уважением, Ваш Ангел Г.

Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров СТРАСТИТЕ И БЕСОВЕТЕ БЪЛГАРСКИ (с подзаглавие Кратка психологическа история на съвременна България), изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2008 г., 320 стр. Хронология и феноменология на случилото се след 1989 година, както и вникване във факторите, които определят нашата национална съдба. Книга за нашите лутания по пътищата на свободата, за раждането и пътя на младата българска демокрация, за това какви сме ние, съвременните българи, книга за пропилените ни шансове и за покрусените ни надежди.

Но това е една въпреки всичко оптимистична книга, която ни казва, че от нас, гражданите, зависи всичко: ако сме мизерни духом, няма как и да не живеем в бедност. От нашите ценности зависи съществуването, живота ни. Духовната безпътица поражда историческите, пък и сегашните ни нещастия. А растежът на нашите сили - и като индивиди, и като нация - тръгва от освобождаването на съзнанията ни от ония коварни скрупули и дефекти, заради които толкова сме си патили - и за които сме платили тежка цена.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Всички досега излезли книжки на списание ИДЕИ