четвъртък, 9 май 2024 г.

А пък американците ни завиждат и искат да живеят като нас...

Препубликувам тук някои от последните постинги на моята страница във фейсбук (ако ви харесват тия мои опити да подбуждам хората да мислят, посещавайте я - понеже не мога да пренасям всичко от нея тук, в блога си!); приятно четене и приятни размисли ви желая! Воаля, пажалуйста:

И когато майката, на която държавата е взела сина и го е върнала в цинков ковчег, в изстъпление молитвено крещи: "Аз обичам тази родина! За нея загина моя син! А вас и вашата истина аз ненавиждам!" - отново разбираш: ние не сме просто роби, ние сме романтици на робството! Само една майка от тия сто, с които аз се срещах, ми написа: "Та аз съм тази, която убих своя син! Аз съм робиня и възпитах роб!"

(Светлана Алексеевич, писателка, лауреат на Нобелова награда по литература)

 

Стига оправдания! 

Изморен ли си? Лягай си по-рано! 
Не си във форма? Ами започвай да тренираш! 
Не ти стигат парите ли? По-малко харчи! 
Тъп ли си? Ами зафащай да учиш! 
Не ми стига времето? А защо гледаш телевизия?


 

Българинът се радва най-много на първото дете, на втората жена и на третата ракия. (Думи на непрежалимия от комуноидите Иван Славков, зет на още по-непрежалимия Правешки простак Тодор Живков) 

 


Между мислителя и ерудита разликата е като между книгата и заглавието. Жан-Батист Сей


Аз не мога никога да убедя друг човек иначе освен чрез неговите собствени мисли. Значи съм длъжен да предположа, че той има добър и верен разсъдък; в противен случай е безполезно да се надявам, че мога да го привлека на моя страна с моите доводи. По същия начин аз не мога да трогна сърцето на другия иначе освен чрез неговите собствени чувства. Значи аз трябва да предположа, че другият човек притежава известна доброта на сърцето; в противен случай той никога не ще почувства отвращение към порока и подбуждане към добродетелта при моето описание на порока и при моята възхвала на добродетелта.
Имануел Кант


Ако един човек ти каже (деликатно, незлобно) някакъв кусур, значи ти прави добро; ако замълчи за кусура ти, значи те оставя да се излагаш... И ти гледа сеира и ти се радва; това значи, че ти вреди. Затова на тия, които ни посочват "сламката" или "гредата" в окото, следва да сме благодарни...

 

Лъжа ли е това - или е истина? 

"... Кръвен данък е имало, ама лъжа ли е, че като са обикаляли еничарите, масово българите са си къпали децата, обличали са ги в най-хубави дрехи и са ги изкарвали навън, че да бъдат забелязани и взети, пък да се хвалят после как отрочетата им били проводени не знам си къде, как станали големци и докопали голям келепир..."

 
Болното съзнание, което подменя реалността с измислена конспиративистка фантастика аз го определям като комуноидно съзнание. Комуноидите живеят в лъжлив свят, нямащ нищо общо с реалността. Затова за тях таваришч Путин е "освободител", а Европа и Америка са символ на "злото" и "робството"... 

 

А пък американците ни завиждат и искат да живеят като нас...

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Всички досега излезли книжки на списание ИДЕИ