петък, 14 март 2014 г.

Философията трябва да се върне и да служи на хората, а философите следва да бъдат истински будители на обществото

Здравейте, г-н Грънчаров!

Казвам се Д. П. и съм от гр. Силистра. Занимавам се със съчиняване на афоризми за различни теми от живота. Попаднах наскоро на Ваши занятия с ученици в youtub. Това, което видях ми допадна. Не се държите като ерудиран академичен преподавател. Моето убеждение е, че философията трябва да се върне и да служи на хората, а философите следва да бъдат истински будители на обществото. Така също вярвам, че занятието философ е призвание. Философията трябва да бъде разбираема и за малко дете. Изпращам ви някои от материалите, които разпространявам в гр. Силистра. Основните ми теми са от философия на религията. Надявам се да Ви харесат. Ако може изпратете ми Ваши за философията - които Вие прецените.

С уважение!

Здравейте, г-н П.,

Благодаря Ви за писмото и за текстовете, които сте ми пратил. С интерес се запознах с тях, изчетох ги и искам да Ви кажа, че съм впечатлен. Бих Ви помолил да ми изпратите същите тия текстове (пък и други, които прецените) в Word-формат, тъй като желая да Ви предложа някои от тях да бъдат отпечатани във философското списание ИДЕИ, което издаваме от 6 години вече. Разбира се, при Вашето съгласие за това. Смятам, че имаме много близки разбирания за смисъла на заниманията с философия - и за предназначението, за оправданието от съществуването на философия. Ще се радвам да си сътрудничим за в бъдеще. Изпращам Ви линк към моите текстове (книги и пр.), аз всичко, което съм написал, съм го подарил на хората - то може да се чете свободно в интернет. Готов съм да Ви изпратя и свои книги, отпечатани на хартия. Също така искам да Ви помоля да ми съдействате за разпространението на списание ИДЕИ в Силистра: примерно, като Ви изпратя цялата поредица от досега излезли книжки - за да ги занесете в градската библиотека (или библиотеката към градското читалище), та интересуващите се от философия във Вашия град да могат да го ползват, да го четат. По същия начин ние, създателите и издателите на списанието го разпространяваме от години - като го даряваме на градските или читалищни (или училищни) библиотеки. Толкова засега.

Много ми е приятно, че се свързахме! Всичко добро! Пишете непременно!

С уважение: Ангел Грънчаров

П.П. Позволявам си да публикувам нашите писма в своя блог, но понеже не съм Ви взел съгласието за това, оставих само инициалите на името Ви. Ако не възразявате, при Ваше съгласие мога да поставя цялото Ви име. Смятам, че това, което си казахме, не пречи да стане достояние на читателите на моя блог.

Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров СТРАСТИТЕ И БЕСОВЕТЕ БЪЛГАРСКИ (с подзаглавие Кратка психологическа история на съвременна България), изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2008 г., 320 стр. Хронология и феноменология на случилото се след 1989 година, както и вникване във факторите, които определят нашата национална съдба. Книга за нашите лутания по пътищата на свободата, за раждането и пътя на младата българска демокрация, за това какви сме ние, съвременните българи, книга за пропилените ни шансове и за покрусените ни надежди.

Но това е една въпреки всичко оптимистична книга, която ни казва, че от нас, гражданите, зависи всичко: ако сме мизерни духом, няма как и да не живеем в бедност. От нашите ценности зависи съществуването, живота ни. Духовната безпътица поражда историческите, пък и сегашните ни нещастия. А растежът на нашите сили - и като индивиди, и като нация - тръгва от освобождаването на съзнанията ни от ония коварни скрупули и дефекти, заради които толкова сме си патили - и за които сме платили тежка цена.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Всички досега излезли книжки на списание ИДЕИ