събота, 5 април 2014 г.

Колекции от всички излезли досега книжки на списание ИДЕИ пристигнаха като дарение в Регионалната библиотека на Силистра







Колекции от всички излезли досега книжки на списание ИДЕИ (и също така от всички отпечатани досега книги на неговия главен редактор, именно моя милост) пристигнаха като дарение в Регионалната библиотека на гр. Силистра. Ето какво в тази връзка ми пише човекът, който ми помогна да осъществим тази идея, а по-долу пък можете да прочетете как аз му отговорих:

Здравейте, г-н Грънчаров,

Благодаря Ви за обратната връзка относно публикациите в новата книжка на ИДЕИ. Аз нямам забележки.

Във връзка с доставените на библиотеката в Силистра списания Ви изпращам снимки. Предстоят и още, тъй като другите учреждения в момента са във ваканция.

Това може да се оформи и като кампания с отразяване в медиите. Вече има такъв интерес от местни издания. Как би било най-подходящо да представим нещата? Аз мисля като дарение от редакцията на списание ИДЕИ и от философа Ангел Грънчаров. HUMANUS фондация ли е или център за развитие на личността, тъй като един журналист ме пита дали дарението е от фондация? Явно им звучи по-тежко ако е от някаква организация. Напишете ми нещо повече за дейността на HUMANUS. Да имам някакви "опорни точки".

До скоро

Здравейте, г-н Пецов,

Благодаря Ви за снимките и за информацията, ще си позволя да ги сложа във Фейсбук и в блога, тъй като тия неща имат отношение към историята на списание ИДЕИ (един ден това може да е полезно за тия, които ще се интересуват от миналото, примерно от миналото на българското образование). Питате ме какво е HUMANUS фондация ли е или център за развитие на личността? Ще Ви отговоря.

Аз вчера Ви изпратих някои текстове, публикувани в блога на нашата организация, с тяхна помощ ще се информирате донякъде. Имам предвид ето тези публикации:






Тези текстове могат да Ви послужат за известна ориентация. Що се касае до формалната страна - не, HUMANUS не е регистриран като "фондация", той е просто организация със съвсем идеална цел, която трудно може да бъде категоризирана: просто се опитваме да работим за доброто в крайна сметка на общността - понеже общността наистина се състои от индивиди, от личности; личността е градивото на общността. Ние, активистите на HUMANUS нямаме никакви амбиции да печелим нещо от дейността си, напротив, това, което правим, го правим изцяло със свои средства - и никак с нищо не "търгуваме", а просто даряваме, подаряваме, раздаваме. Това е. Не се вписваме в общоприетите представи, явно това няма да впечатли който и да било, но за сметка на това е самата истина. Съжалявам, ако съм Ви разочаровал прекалено. Вероятно и тия, дето биха искали HUMANUS да е някаква "тежка фондация", ще бъдат разочаровани, но не мога с нищо да им помогна. Списание ИДЕИ първоначално беше издавано от авторитетното издателства ИЗТОК-ЗАПАД, а сега го издаваме в една печатница в София, на която не зная даже името (друг човек урежда тия неща, затова аз не съм в течение). Толкова.

"Рекламна кампания" за нашия жест с дарението едва ли е необходима, но ако някакви медии искат да отразят фактите, нищо не им пречи да го сторят. Ето, и аз публикувам Вашите снимки от предаването на списанията и книгите в библиотеката, но го правя само за да регистрирам факта, свързан с историята на самото списание. За мен това е важно. Всичко друго няма някакво особено значение.

Всичко добро Ви желая!

С поздрав от сърце: Ангел Грънчаров

Абонирайте се! Подкрепете свободната мисъл и свободното слово в България тъкмо когато те са в страшна немилост!  (Забележка: Можете да получавате броевете на в-к ГРАЖДАНИНЪ за 2011 г. ако пишете на имейл angeligdb [@] abv.bg)

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Всички досега излезли книжки на списание ИДЕИ