Пряк път до всички досега излезли броеве (пълен архив на онлайн-изданието):

ИДЕИ, кн. 1, година I, 2009 ИДЕИ, кн. 1(2), февр. 2010 г. ИДЕИ, кн. 2(3), май 2010 г. ИДЕИ, бр. 3(4), окт. 2010 г. ИДЕИ, бр. 1(5), март 2011 г. ИДЕИ, бр. 2(6), юли 2011 г., ИДЕИ, кн. 3(7) от ноем. 2011 г., ИДЕИ, кн. 1(8), април 2012 г., ИДЕИ, бр. 2(9), август 2012 г., ИДЕИ, бр. 3(10), дек. 2012 г., ИДЕИ, бр. 1(11), март 2013 г., ИДЕИ, бр. 2(12), август 2013 г., ИДЕИ, бр. 3(13), септ. 2013 г., ИДЕИ, бр. 4(14), дек. 2013 г., ИДЕИ, бр. 5(15), дек. 2013 г. ИДЕИ, бр. 1 (16), Април 2014 г. ИДЕИ - прил., бр. 1(3), Април 2014 г., ИДЕИ, бр. 2 (17), Авг. 2014 г., ИДЕИ, бр. 3 (18), Дек. 2014 г., ИДЕИ, бр. 2(4), 2014 г. межд. изд., ИДЕИ, бр. 1 (19), Април 2015 г., ИДЕИ, бр. 2 (20), Август 2015 г., ИДЕИ, бр. 3 (21), Дек. 2015 г., ИДЕИ, бр. 1/2 (5), 2015 г., межд. изд., ИДЕИ, бр. 1 (22), Април 2016 г., ИДЕИ, бр. 2 (23), Август 2016 г., ИДЕИ, бр. 1/2 (7/8), 2016 г., межд. изд., ИДЕИ, бр. 3 (24), Дек. 2016 г., ИДЕИ, бр. 1/2 (9/10), 2017 г., межд. изд., ИДЕИ, бр. 1 (25), Май 2017 г.,

четвъртък, 15 януари 2015 г.

Отзив за моята книга "Изворите на живота"

Преди няколко дни изпратих на г-н Й. Йорданов (пишещ философски текстове под псевдонима "Методиус") хартиеното издание на своята книга ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА; помолих го да ми разкаже за впечатлението си; днес получих от него следния отзив:

Здравейте, г-н Грънчаров!

Днес получих Вашата книга "Изворите на живота" и веднага започнах да я чета. Безкрайно съм Ви благодарен за този много важен и съществен за мен подарък. Трогнат съм и от жеста Ви. Благодаря Ви!

Стилът е прелестно увлекателен и въвлича с плавна приемственост - особеност, постижима от проникновения и опитен преподавател, какъвто без съмнение сте Вие! Пропедевтичният ефект и стойност на книгата са огромни. Аз никога не бих могъл да постигна подобен стил, защото нямам преподавателски опит. И виждате, аз пиша фрагментирано, лапидарно, затворено, недиалогично, всичко при мен са фрази, сглобки от фрази, а често и няколко различни сглобки от едни и същи фрази. Вие сте майстор и на фразата, но при Вас фразите са поанти сред море от сладкодумие и диалогичност.

Стигнал съм допреди т. 3.4.

Очерта се (при четенето) и единственият (както смятам) пункт на разминаване между Вас и мен. Ето за какво става въпрос:

Душата синтезира хармонизиращия стожер на своите потенции, сили - произвежда разума (Логоса по Хераклит), това безапелационно приемам и аз, заедно с Вас; но следват два варианта:

- вариант 1: центрирайки го около себе си;
- вариант 2: центрирайки се около него -> логоцентризъм (термин на Лудвиг Клагес) -> догма за извечност, заложеност на разума (Логоса) -> Господ (сякаш е творец на душата).

Душата е по моему израз на живец. (Т. е. там, където Вие говорите за Господ, Абсолютен разум, Създател, аз говоря за живец.)

Ще прочета цялата книга - едно такова мащабно обзорно четиво от съвременен български преподавател по философия блести като бисер сред снобските студии на "използваната литература".

С уважение,
Йордан Йорданов

Отвърнах на г-н Йорданов следното:

Здравейте, г-н Йорданов,

Много Ви благодаря за отзива! За мен е много важно да разбера как книгата ми "звучи" при Вас, как възприемате изложените в нея мисли - понеже Вие сте човек, в чиито усет за философичност - и респект пред истински философското - аз отдавна съм се убедил. Радвам се, че така Ви е прозвучала моята книга! За мен това е голямо и истински ценно признание. (Знаете, аз бях преди няколко месеца уволнен от училище и изгонен от образователната система с мотив "пълна некадърност", "абсолютна негодност за системата", "липсват му качества да бъде учител" и пр.)

Ще Ви пиша отговор на предишно Ваше писмо тия дни, извинявайте, че до този момент не съм Ви отговорил - причината е извънредната ми заетост с какви ли не неща. Но помня и държа да Ви отговоря и ще го сторя непременно при първа възможност.

Между другото, излезе най-после от печат декемврийската книжка на сп. ИДЕИ. Още утре ще Ви пратя два екземпляра - един за Вас лично - и един за библиотеката на Вашия град, именно гр. Шумен, който ще Ви помоля да занесете там.

Всичко добро!

С уважение: Ангел Грънчаров

Абонирайте се! Подкрепете свободната мисъл и свободното слово в България тъкмо когато те са в страшна немилост!  (Забележка: Можете да получавате броевете на в-к ГРАЖДАНИНЪ за 2011 г. ако пишете на имейл angeligdb [@] abv.bg)

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Всички досега излезли книжки на списание ИДЕИ